Saturday, May 27, 2006

اوعي.........الجنان اشتغل

لما تبقي قاعد محاصر
محاصر في شغلك بالهموم و المشاكل
محاصر بالتساؤلات
محاصر بالحيرة و ضياع الهدف
محاصر بالعجز عن التغيير

و تدور علي نفسك
نفسك انت اللي عارفها و فاهمها
تلاقيها اختفت
و تلاقيك ميت انسان في بعض كل لحظة بشخصية
ممكن تتجنن و تكتب :
"احدثكم -انا -الان ،
و هذا ليس امرا سهلا ان احدثكم انا لانني لا ادري حقيقة اي انا من انواتي الكثيرة المتناقضة تلك التي تتحدث و ما جعلني احثكم _الان-هو انني احسست ان اي "انا" مني تريد ان تنقذ و تثبت اني
لازلت "انا"

5 ليف يور كومنت هير بليز:

أجدع واحد في الشارع said...

ده كلام جميل انا بجد حسته عشان انا ىفى نفس الحلاه ومش عارف اعمل ايه
ويريت تزرنى

mesho_girl said...

بجد ده بيحصلنا كلنا لكن أنا شخصيا لما بيحصلي ده بدور علي أقرب ناس ليا.........
بلاقي أنا الضايعة معاهــم.....وبقيت دلوقتي زي ما أكون عايناها معاهم مبخرجهاش من مكانها غير في وجودهم....
خايفة عليها تضيع لو خرجت مرة مع حد تاني........خليها معاهم افضل لما بتوحشني بعرف الاقيها

zemos said...

هذا أنا
ما أقدر أكون غيري أنا

jeen said...

الموضوع كبيييييييييييير .. والكلام عنه مايكفيش فى كومنت ..

كلامك حقيقى وواقعى جدا .. ويمكن اكتر كمان

وكمان كلام mesho فعلا لازم تكون فى انا عند حد معين قريب قوى .. علشان لما تدور بينا الدنيا ونتوه .. نلاقيها .. حتى ولو مؤقتا

فكرنى يا old metkazy نفتح الموضوع ده فى حوار من حواراتنا .. اوعى تنسى

old metkazy said...

ابن الشارع
انا رديت عندك في البلوج الجميل بتاعك

mesho
شكرا علي النصيحة الرائعة ، فعلا هو دة الحل ، الحل في الناس القريبة اللي تقدر تعينها معاهم و هما يرجعوهالك كل لما تحس انك بتفقدها
شكرا

moro
يا ريتني زيك واثق

jeen
اكيد لازم نتكلم
و الا نموت

Post a Comment