Tuesday, January 09, 2007

إليها

متى تأتى؟؟
أنتى بأحلامى ركن أساس
بدونك
حياتى مأساة
خواء
لا طموح و لا أحلام

متى تأتى؟؟
قلبى يخق كجناحى طائر الطنان
يلهث
يبحث عنكى
يبحث عن الامان
متى تأتى؟؟
فتلمسى بعينيكى قلبى
فيسكن
ويهدأ الخفقان
ثم يخفق من جديد
مع قلبك
على منظومة
بدأت حياتى الآن

متى تأتى؟؟
فنجلس فى الشتاء
على بحر الإسكندرية ليلا
متشابكى الأيدى
تركنى رأسك على كتفى
نغمض أعيننا
فى لحظه
تقف فيها الأرض عن الدوران
ويتوقف عندها الزمان
أسمعها منكى
أحبك
فيتردد صداها فى أذنى و قلبى
ويظل معى
حتى آخر الأزمان

متى تأتى؟؟
فاسهر ليلا
بجوارك و أنتى
مغمضة عينيكى
تعيشين- يا ملاكى- فى عالم الاحلام
أسال نفسى
أواقع أعيش أم هذيان؟؟
أجلس طويلا
أملأ عينى منكى
وأبكى
فرحا بكرم ربى
أن أنعم بملاك مثلك
على أشعث مثلى
و أذهب عن قلبى الأحزان

متى تأتى؟؟
أقسمت عليك ربى
ألهمها أن تأتى
يااااارب
بر قسم عبدا تائبا
جاءك ندمان
يا مالك الملك
ياذا الجلال و الإكرام

متى تأتى؟؟
أحبك
احبك
أحبك
بل اذوب فى حبكى ذوبان
قلتها علنا
علكى تقرأيها قبل أن تأتى
أو
علكى تسمعيها.. فتأتى
أين أنتى
حبيبتى
.........
ألن تأتى؟؟

19 ليف يور كومنت هير بليز:

orthos said...

أنا عارف إن الكلام مستهلك شويه واتسمع قبل كده ...بس بالنسبه لإن دى هى تالت تجربه شعريه ليه
أو بمعنى أصح تالت تجربه أدبيه ليه على الإطلاق....فهى مرضيه بالنسبه لى
اتمنى إنها تعجبكوا
:)

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

متى تأتى؟؟
أقسمت عليك ربى
ألهمها أن تأتى
يااااارب
بر قسم عبدا تائبا
جاءك ندمان
يا مالك الملك
ياذا الجلال و الإكرام
____________________________----

بالعكس هيا جميلة فعلا المهم احساسك الكلام هاينمو بالوقت...

متخافش وانت ممتاز ربنا يكرمك...

استمر

-_- said...

حلوة

orthos said...

elghazaly

ربنا يخليك يا جميل

ويسمع من بقك ربنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
sharm

شاكرين مهللين

zordeak said...

سمسم


حبيبى


ايه يا عم الحاجات الحلوة دى



ايه يا عم انا مستحملش الكلام الحلو ده


بس هيا تيجى بس

وايه حكاية اشعث دى

ده انت قمر


هيا تطووول يا بنى

بس انت شاور بس


يااا عســـــــــــل

:D

Anonymous said...


حلوه فعلا
بس نصيحتي ليك انك تقراء شعر كتير علشان تعرف الاوزان اكتر وتتعلم اكتر من الشعراء الكبار
ودا مش عيب لان كل الناس بتبتدي كده

جبهة التهييس الشعبية said...

هي المدام غضبانة عند أهلها وللا ايه؟

smraa alnil said...

بقي اغيب عنك يومين ارجع الاقيك مشردلي كدة وفاضحني وكاتب عني
اديني يا سونا يا سونسون جيتلك اهو

هههههههههههه

مستهلك ايه بس
بص يا ابني ابسط كلمة مثلا في الحب
كلمة وحشتيني
الكلمة دي ممكن تقراها في مليون حته
بس مش هتحسها الا لما تكون صادقة برغم ان ادامك مليون منها

كلامك بيدل علي امنية نفسك تحققها وتعيشها
هي بجد عجبتني اوي لاني حاساها خارجة منك برغبة في ان حبيبتك تيجي
كانك بتقولها انتي فين بقي الله يخربيتك انا تايه من غيرك وتعبان في حياتي
بتناديها من خلال كلام
احلي الكلام
الكلام البسيط الطالع من القلب
سيبك انت والله واحشني

متى تأتى؟؟
أقسمت عليك ربى
ألهمها أن تأتى
يااااارب
بر قسم عبدا تائبا
جاءك ندمان
يا مالك الملك
ياذا الجلال و الإكرام


برضه الجزء دة عجبني اوي

ال كلاما مستهلك ال تصدق بقي انك هتتضرب

orthos said...

zordeak

و لا حلو ولا حاجه
ده انت اللى حلو

ربنا يخليك ليه يا فؤش

وبعدين أشعث و أغبر كمان

ده أنا شاكك إنها لو جت أطلع مستاهلهاش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
shaimaa

أهو أنا بحاول

و بعدين أنا معظم الشعرا الكبار أصحابى

أمال إيه؟؟

نورتينى يا فندم

welcomeback
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جبهة التهييس الشعبيه

ده كله و تقوليلى مدام

حرام عليكو يا عالم...هو احنا بندن فى مالطه

وبعدين هى لو كانت المدام تفتكرى انا كنت أقدر أزعلها

بس هى تيجى بس:(
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أنوووج

لا لا لا
أنا مقموص

فينك يا بنتى

أعمل إيه بأه مقدرتش أستحمل...قطعتى بيه من غير جوابات حتى
أحبك..موء..أعبدك..موء..أموت فى هواك..موء..موء..موء

و بعدين يا عم احنا نيجى إيه جنبك
إنتى مشفتيش البوست اللى فات بتاعك واللا إيه...ده أنا متعقد من ساعتها

والله يا أوختشى دى حالتى دلوقتى....تفتكرى هتيجى

متغيبيش تانى لحسن المره الجايه ممكن أعمل فى نفسى حاجه
:)

بين الأمل و اليأس said...

بصراحة جميل الاحساس ده وبعدين محدش يطلع اللي جواه باي اسلوب ويقول عليه مستهلك او انه وحش او مش عارف ايه
يابني يكفي ان الكلام مش بيمر بعقلك من قلبك على قلمك علطول
يعني المشاعر هي اللي بتتكلم
وبعدين الاسلوب جميل ولذيذ وحلو ومسكر كمان
مفيش احسن من حديث القلب
بس نصيحة سيب الحب هو اللي يجيلك مكش انت اللي تدور عليه
انا عارف اه ان ك ومش انت بس كلنا مفتقدينه وبنبحث عنه
بس لما يجيلك يبقه هاتكون واثق انه جايلك انت لكن لو رحتله ممكن مايكنش ليك فاهمني والله منا فاهم حاجه عادي
المهم صبر نفسك بحب الناس وحب الله وما خاب من استعاذ بالله على حاله
وحب حب دانت هاتبقه حبيب كبير يابختها ياعم اللي هاتقع في ارابيزك (حلوة ارابيزك دي) هي معناها ايه صحيح
وسلام كبييير
هو انا جتلك قبل كدا مش عارف الاسم مش غريب عليه
يمكن الاحساس واحد
ربنا يسترها

jeen said...

حقيقى يا سووول .. انت فعلا سووول .. لأ و سووول بتحب ربنا وبتدعيه

كنت مدارى دا كله فين عننا

بس خلاص يا حلو اتقفشت

جبهة التهييس الشعبية said...

هههههههههههه انا بس قلت ازنبقك عند الجو


شوية شر كده ع الماشي

عموما يابني ما تستعجلش ع الجواز عيش سنك وبعدين عيش سنك وبعدين عيش سنك وفجأة تلاقي نفسك ع المعاش

هههههههههههههههه

orthos said...

بين الأمل و اليأس

ربونا يخلليك يا أخويا يارب ... بقى أنا يعنى بعرف اقول

على فكره أنا مبدورش عليه والله بس المشكله إن إحنا فى زمن حاسس فيه بغربه ... عارف نفسى فى إيد اتشعلق فيها اى امل إن انا مش لوحدى...فكرة استنى لغاية لما يجيلك دى بتقتلنى .. أنا عارف إنه مش هينفع أدور عليه ..بس..مش عارف فهمت إنت حاجه طيب

أرابيزى : هى جمع: اربوز و الفعل: يأربز و المصدر: أربز ... ويقال أربز الرجل أى لم البضاعه و روح.. و قديما قيل أنه مستودع التخانيف... والله أعلم

انا سايبها على الله فعلا .. هو احنا لينا غيره

نورتنى والله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Jeen

ياخراشى إيه النور ده

أنا بقول البلوج نور ليه

المهم نكون عجبناكى يا فندم

خلى الكلام ده فى سرك بأه مش عايزين تسييح
:)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جبهة التهييس الشعبيه

شريره

بس ماعلينا

سنى إيه اللى أعيشه ... و أعيشه فين
صلى عالنبى

بس هى ... هى هى يعنى..تيجى و أنا أقاسمه معاها

أنا تعبان أوى يا أبلتى والله

Anonymous said...

ايه يا واد ده
أنا مش مصدق نفسي
أنا شايف انطلاقة شعرية مش عادية
أتاري احنا كنا مربيين في البيت شاعر ومش واخدين بالنا
حقيقي هايل يا واد يا سول
أنا متكيف قوي من التوجهات الفكرية للبلوج بتاعكم
ويسعدني اني أنضم للمتكاظين
بس ليا عندك رجاء:
أولا عايز أتصور معاك عشان الناس مش مصدقة اني أعرفك
ثانيا أرجو المشاعر الرائعة دي تفضل في نطاق الكتابة تجنبا لحدوث كوارث عائلي
:)

مستنيين الاصدارات الجديدة

والله عظمة يا سمسم

orthos said...

abo-mazen

احمااااااااااد
هييييييييييه
ايه النور ده

الشربات للبيه ياواد

يا دين النبى
مش ممكن

أخويا حبيبى

شفتنى..خرافه مش كده...متنفخنيش بأه لحسن أنا هصدق

على الفكره الموضوع مش اختيارى...المكاظيه فى دمنا كلنا ...دى جينات..بس هى محتاجه تهيئة جو...وبعدين ده احنا يزيدنا الشرف

بالنسبه للرجاء الأولانى:
صوره واحده...ياسلام ألبوم بحاله ياباشا

اما الرجاء التانى:
فده أنا مضمنهولكش...أنا تعبان أوى يا خويا...باللفظ الدارج (حايح)يعنى..لامؤاخذه

وخلاص يعنى أنا ابتديت أقنع الوالد بالامر الوائع
بس انت قول يارب
:)

ربنا يخليك يا حبيبى

نورتنى..و للحديث بقيه

karakib said...

لا تنتظر أن تأتي مره أخري فقد علمتنا التجارب كما يغني كاظم أن نتجنب موج البحار و أنتظار الحبيبات
قيس ظل منتظرا ... و ماذا حدث له تزوجت و أنجبت و اتدهولت ... و فضل هو يغني و جمل مطلي بالقار و معرفش أيه .. شوف يا صاحبي هي مشيت ... و أنت قاعد مستني , انت قاعد مستني كده ... و لع لك سيجاره ... و بص عالرصيف الناحيه التانيه ... هتلاقي واحد غيرك قاعد مستني ... لأ مش أنا .. و لو بصيت فالبلكونه .. فوق هناك كده ... أيوااا ... شايفه .. اهو ماسك ورقه و قلم و قاعد يكتب في شعر و هو مستني برضه ... شفت كام واحد مستني ؟؟ قوم أتمشي معاياي بقي ... شايف كوبري قصر النيل ... يماما أستني عليه ناس و نطوا لما ملوا و فقدوا الأمل ... بص بقي ... تعالي نتمشي قدام الجامعه الأمريكيه شايف البنات حلوين أزاي ... أركب المترو و روح شبرا .. أو روح مصر الجديده ... شايف البنات قمرات أزاي و أي واحده منهم أحلي منها ألف مليون مره ... شايفك قلبت وشك ... أيوا يا عم أحلي منها و مراية الحب عاميه تخلي الكوسه باميه معلش يعني صاحبك اللي يقولك الحق حتي لو هيزعلك .. و لا أنت عايز تقعد تستني زي الللي قاعد هناك ده و ماسك في أيده ورده و أدي دقني الورده هتدبل في أيده و هو قاعد مستني ... لا تنتظر أحد فلن يأتي أحد ... مش تشاؤم بس هي دي الحقيقه

Memo said...

يا ابني اكيد جايه يعني هيا هتروح فين و بعدين مستعجل على ايه
بكره تقدم

Anonymous said...

gamda gdn ya 2os2os bgd
i feel it gdn
we 3rfa enaha mn gwak awi
we b3den eh mwdo3 ash3as de
dnta mfesh fe gamlk etnen
yabny da mo3gbenk 6waber es2lni ana
bgd ya 2os klamk 3agbni awi
bs bgd bgd enta tstahel a7sn wa7da fel donia bs el mohm 7es be 2emtk
el bnt t7b el wld ely wask mn nfso
5lek gamd ywad

orthos said...

karakib

الله يسامحك عقدتنى يا راجل

بص انا مش بدور على الجمال أنا بدور على روحى اللى هلاقيها عندها...فاهمنى

وبعدين حتى لو مش هلاقيها وهى بايظه بايظه...ايه المشكله انى أحلم ... هو الحلم بفلوس

جرى إيه يا جدع....بص بقى هى هتيجى عافيه ذوق هتيجى
بس خلاص
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
memo

فيه إيه يا جدعان...هى كل الناس راكزه و العبد لله الوحيد اللى بيتقطع

و بعدين هستنى لغاية لما إيه....خلاص الواحد مبقاش ضامن عمره.... وانا عايز اقاسمه مع حد يا سيدى...أصلى عشرى كده و اعجبك

ياللا مش مهم

متقطعش الزيارات بقى
ياللا بييييييييس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
LoLo

مش ممكن البلوج نور....وحشتينى فحت يا بنت الإيه .... خيبك
:)

فين يا عم ميسداتك ...عبرنا يا سيدى

أما بالنسبه لحس بقيمتك دى....والله الموضوع ما كده خالص....بس الدنيا بقت صعبه و صدقينى يوم ما هلاقى البنت اللى بحلم بيها ...هقف اتفرج مش هقدر أقرب....هقف عاجز....مش هقدر أظلمها معايا فى دهوله ملهاش لزمه

فاهمانى

الموضوع مش موضوع ثقه على قد ما هو إعتراف با لأمر الواقع

نورتينى يا جميل
والله إنتى ما تعرفى أنا فرحت قد إيه إنك علقتى عليا

نراكى قريبا

Post a Comment